Logo Gminy Busko-Zdrój

AKTUALNOŚCI

Tężnia solankowa o poranku
Zdjęcie Tężni nocą
Aleja Mickiewicza, zdjęcie nocą
previous arrow
next arrow
PlayPause

Idea Smart village – "Inteligentna wieś”

Konkurs Moja Smart Wieś

"Smart village – Inteligentna wieś" to koncepcja rozwoju obszarów wiejskich. Inteligentna, zrównoważona i innowacyjna wieś, która wykorzystuje nowoczesne technologie w celu poprawy jakości i poziomu życia jej mieszkańców nie musi pozostawać jedynie w sferze wymysłów futurystów. Wzrost efektywności zarządzania i świadczenia usług oraz poprawa konkurencyjności terenów wiejskich, przy jednoczesnym poszanowaniu ekonomicznych, społecznych i środowiskowych potrzeb obecnych i przyszłych pokoleń są możliwe już dzisiaj. Jak to zrobić? Konkurs na opis pomysłów i inicjatyw smart ma stanowić odpowiedź na wyzwania stawiane współczesnym wsiom.

Idea Smart village – "Inteligentna wieś”

Konkurs Moja Smart Wieś

"Smart village – Inteligentna wieś" to koncepcja rozwoju obszarów wiejskich. Inteligentna, zrównoważona i innowacyjna wieś, która wykorzystuje nowoczesne technologie w celu poprawy jakości i poziomu życia jej mieszkańców nie musi pozostawać jedynie w sferze wymysłów futurystów. Wzrost efektywności zarządzania i świadczenia usług oraz poprawa konkurencyjności terenów wiejskich, przy jednoczesnym poszanowaniu ekonomicznych, społecznych i środowiskowych potrzeb obecnych i przyszłych pokoleń są możliwe już dzisiaj. Jak to zrobić? Konkurs na opis pomysłów i inicjatyw smart ma stanowić odpowiedź na wyzwania stawiane współczesnym wsiom.

Ilu rzeczywiście turystów i kuracjuszy przybywa corocznie do Buska-Zdroju? Z czym najbardziej kojarzy im się nasze miasto? Jak oceniają poziom usług uzdrowiskowych i turystycznych? Tego wszystkiego dowiemy się na podstawie badań ankietowych przeprowadzonych na ulicach Buska-Zdroju podczas tegorocznych wakacji.

Ankietyzacja, której celem jest zbadanie ruchu turystycznego w Busku-Zdroju, prowadzona będzie w kluczowych punktach miasta takich jak pl. Zwycięstwa, aleja Mickiewicza czy Park Zdrojowy. Każdy z ankieterów będzie posiadała specjalny identyfikator oraz pismo potwierdzające wykonywanie zadania publicznego, sygnowane przez Burmistrza Miasta i Gminy. Od połowy lipca ankiety trafią również do osób przebywających w buskich sanatoriach.

Badanie ruchu turystycznego prowadzone będzie w sposób ilościowy i jakościowy. Dzięki temu Urząd Miasta chce zweryfikować dane statystyczne, które pozyskuje corocznie od tutejszych podmiotów lecznictwa uzdrowiskowego a także z raportów Głównego Urzędu Statystycznego. Dane jakościowe wykorzystane zostaną m.in. do opracowania Strategii Rozwoju Turystyki Miasta i Gminy Busko-Zdrój na lata 2020-2025.

Wszystkich gości zachęcamy do udziału w ankiecie, na każdego kto wypełni ankietę czeka drobny upominek.

Ilu rzeczywiście turystów i kuracjuszy przybywa corocznie do Buska-Zdroju? Z czym najbardziej kojarzy im się nasze miasto? Jak oceniają poziom usług uzdrowiskowych i turystycznych? Tego wszystkiego dowiemy się na podstawie badań ankietowych przeprowadzonych na ulicach Buska-Zdroju podczas tegorocznych wakacji.

Ankietyzacja, której celem jest zbadanie ruchu turystycznego w Busku-Zdroju, prowadzona będzie w kluczowych punktach miasta takich jak pl. Zwycięstwa, aleja Mickiewicza czy Park Zdrojowy. Każdy z ankieterów będzie posiadała specjalny identyfikator oraz pismo potwierdzające wykonywanie zadania publicznego, sygnowane przez Burmistrza Miasta i Gminy. Od połowy lipca ankiety trafią również do osób przebywających w buskich sanatoriach.

Poszukiwane dobre praktyki oferty turystycznej na polskiej wsi – rusza konkurs „Na wsi najlepiej”

na wsiRozpoczyna się konkurs Polskiej Organizacji Turystycznej, który ma wyłonić dwanaście najlepszych atrakcji turystyki wiejskiej w Polsce. Ubiegłoroczna edycja cieszyła się dużym powodzeniem, a wyłonieni laureaci oraz zgłoszone kandydatury jasno wskazały, że w polskiej wsi tkwi szeroki potencjał turystyczny.

Polska Organizacja Turystyczna rozpoczyna drugą edycję konkursu „Na wsi najlepiej – 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej”, którego celem jest wyłonienie najciekawszych miejsc i atrakcji związanych z turystyką wiejską. Wszystko, by promować dobre praktyki, wymieniać się doświadczeniami i wspierać lokalnych przedsiębiorców oraz społeczności. Celem działań POT jest zwiększenie zainteresowania taką formą turystyki i gospodarcze aktywizowanie obszarów wiejskich, bazując na ich potencjale.

— Polska wieś to wyjątkowe połączenie: tradycji, zróżnicowanej przyrody, smacznej kuchni, natury, spokoju i życzliwych ludzi. Staje się modnym kierunkiem podróży, a terminy w najlepszych gospodarstwach agroturystycznych, będących laureatami poprzedniej edycji, zarezerwowane są nawet rok wcześniej. Baza noclegowa i gastronomiczna wraz z ofertą uzupełniającą stale się rozwijają, ścigając światowe trendy — mówi prezes POT Robert Andrzejczyk.