Wraz z rozpoczęciem nowego roku nastąpiły zmiany w strukturze organizacyjnej Urzędu Miasta i Gminy w Busku-Zdroju. Dotychczasowy Wydział Gospodarki Komunalnej Nieruchomości i Rolnictwa, został podzielony na dwie komórki tj.:
- Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Nadzoru Właścicielskiego i Rolnictwa - skrót GNWR
- Wydział Gospodarki Komunalnej, Utrzymania Mienia i Spraw Mieszkaniowych - skrót GKUM.
Do zadań Wydziału GNWR należy m.in.: sprawowanie nadzoru właścicielskiego nad jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie gospodarki nieruchomościami, załatwianie spraw związanych ze sprzedażą lokali komunalnych, formalnościami związanymi z zawieraniem umów cywilno-prawnych dotyczących obrotu nieruchomościami komunalnymi, potwierdzaniem wydanych aktów własności ziemi, realizacja zadań dot. organizacji, prowadzenia i aktualizacji spisów rolnych, spisu ludności i mieszkań oraz wyborów do izb rolniczych, wydawanie zezwoleń na prowadzenie hodowli lub utrzymywanie psa rasy uznanej za agresywną, opiniowanie rocznych planów łowieckich, informowanie właścicieli lasów o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu uproszczonego planu urządzenia lasu. Potwierdzanie umów dzierżaw zawieranych przez rolników. Prowadzenie rejestru nazewnictwa ulic i numeracji porządkowej nieruchomości w mieście i sołectwach. Prowadzenie postępowania w przypadku wystąpienia niezgodności w nazewnictwie urzędowym miejscowości. Prowadzenie procedury nadawania nazw nowopowstającym ulicom, placom i ich zmian.
Naczelnikiem Wydziału GNWR została Pani Paulina Bratek - tel. 41 370 52 68
Do zadań Wydziału GKUM należy m. in.: prowadzenie punktu informacyjnego i doradczego dla mieszkańców i podmiotów na temat rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej, koordynowanie działań związanych z zawartym z WFOŚiGW porozumieniem dotyczącym realizacji programu „Czyste Powietrze”, prowadzenie spraw związanych z udzieleniem przez Gminę dotacji do wymiany systemów grzewczych.
W zakresie utrzymania mienia i spraw mieszkaniowych: eksploatacja, prowadzenie przeglądów i remontów mienia pozostającego w bezpośrednim zarządzie gminy (z wyłączeniem dróg, ciągów pieszych, ścieżek rowerowych, szlaków turystycznych, parkingów, urządzeń i budowli drogowych oraz remontów kapitalnych budynków, które prowadzone są przez Wydział RSID), utrzymanie mienia komunalnego pozostającego w zasobach gminy tj. budynków, budowli, obiektów, terenów i urządzeń użyteczności publicznej, poprzez wykonywanie koniecznych remontów, napraw, modernizacji lub uporządkowania, realizacja zadań związanych z gospodarką mieszkaniową gminy, w tym zadań wynikających z ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu Cywilnego.
W zakresie spraw komunalnych i gospodarki wodno–ściekowej: obsługa właścicieli budynków mieszkalnych i publicznych, dokonywanie wpisów i aktualizacji w centralnej ewidencji emisyjności budynków, opracowywanie i realizacja Gminnego Programu Usuwania Odpadów Zawierających Azbest, nadzorowanie systemu gospodarki odpadami komunalnymi w gminie, prowadzenie spraw związanych z likwidacją dzikich wysypisk.
Naczelnikiem Wydziału GKUM został Pan Grzegorz Burchan, tel. 41 370 52 28, natomiast jego zastępcą jest Pan Mirosław Wieczorek - tel. 41 370 52 53
W razie potrzeby, informacji na temat tego, gdzie można załatwić konkretną sprawę udzielają Pracownicy Biura Obsługi Interesanta UMiG tel. 41 370 52 30.