Logo Gminy Busko-Zdrój

TĘŻNIA

Tężnia o poranku
Tężnia przy pięknej pogodzie z lotu ptaka
Rowerek obok Tężni Solankowej w Busku-Zdroju
Oświetlona Tężnia nocą z lotu ptaka
Tężnia przy pięknej pogodzie z lotu ptaka
Plac zabaw - piracki statek
Fontanna
previous arrow
next arrow
PlayPause

Klub Młodzieżowy Wolna Strefa w Busku-Zdroju oś. Świerczewskiego 1 , zaprasza na serię spotkań ze sztuką współczesną, mającą na celu aktywizację lokalnej społeczności

Zapraszamy do Wolnej Strefy na pierwsze spotkanie z cyklu warsztatów, które odbywać się będą co wtorek. Zaczynamy 12.04.2016 o godz. 16:00 zajęcia skierowane są do wszelkich zainteresowanych. Nie wymagane są żadne umiejętności ani doświadczenia, nie ma żadnych ograniczeń wiekowych.

Pierwszego dnia warsztatów spotkamy się w przestrzeni pełnej możliwości, na dźwiękowym placu zabaw, który stanowić będą instrumenty, zabawki, śmieci czy przedmioty codziennego użytku. uczestnicy warsztatu zapoznają się z całym arsenałem, przyjrzą zgromadzonym instrumentom, będą mogli sprawdzić jak każdy z nich działa - zgodnie z jego przeznaczeniem lub wg własnego pomysłu. Każdy z nas posiada własne preferencje, każdy uczestnik będzie miał za zadanie odnaleźć taki dźwięk, który szczególnie sobie upodobał.

Zajęcia będą każdorazowo różne, o ich kształcie będziemy decydować wspólnie z uczestnikami. przykładowe działania to:

  • orkiestra dyrygowana w oparciu o system prostych znaków, każdy uczestnik ma możliwość pokierować orkiestrą
  • działania w ciemności na poszerzenie doznań słuchowych
  • malowanie, tworzenie opowieści o obrazach, komponowanie muzyki do ilustracji, rysowanie jako ilustracja do muzyki... itp działania intermedialne
  • opowieści inspirowane abstrakcyjnymi dźwiękami o nieznanym źródle pochodzenia, lub też wydobywanymi przy użyciu przedmiotów codziennego użytku
  • improwizowane zabawy ruchowe
  • zabawy z głosem
  • jak brzmią kolory, jakie kolory mają dźwięki / synestezja
  • zabawy w odniesieniu do manisfestu sztuka hałasów luigi russolo
  • amplifikowane słuchanie przez dyktafon i słuchawki, podsłuchiwanie pejzażu dźwiękowego
  • rozmowy o sztuce, muzyce, dźwięku, improwizacji, pejzażu dźwiękowym, słuchaniu
  • ilustrowanie dźwiękiem lub obrazem emocji wylosowanych na gramofonie
  • partytury graficzne
  • tworzenie eksperymentalnych filmów