Na listopadowej sesji Rady Miejskiej w Busku-Zdroju radni podjęli uchwałę w sprawie przystąpienia do opracowania zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, i ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.
Obecne rozmieszczenie obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych w gminie Busko-Zdrój jest przypadkowe i niejednorodne. Odbiegają one gabarytami i grafiką od stylu i kolorystyki elewacji budynków.
Ustawa z 24 kwietnia 2015 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu (Dz. U. z 2015 r. poz.199 ze zm.), przyznała radom gmin kompetencje do ustalania w formie samodzielnego aktu prawa miejscowego zasad i warunków usytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, i ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.
Listopadowa uchwała Rady Miejskiej w tej sprawie ma charakter uchwały intencyjnej i zobowiązuje miejski ratusz do przygotowania w przyszłości projektu „uchwały reklamowej".
EHR