Nazwa Wnioskodawcy: Fundacja Promocji Gmin Polskich
Partnerzy Projektu: Gmina Miasto Chełmno, Gmina Miasto Biłgoraj, Gmina Staszów, Gmina Busko-Zdrój, Gmina Miasto Sieradz, Gmina Wieluń.
Tytuł projektu: „Innowacyjne Miasta”
Okres realizacji: 01.09.2018 – 01.06.2020
Rodzaj wsparcia finansowego: dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w kwocie 845 080,00 zł.
Wartość projektu: 1 002 710,00 zł ( w tym wkład własny w postaci wynagrodzeń pracowników uczestniczących w szkoleniach w ramach projektu w kwocie: 157 630,00 zł).
Obszar realizacji projektu: województwo łódzkie (powiat wieluński, sieradzki), woj. świętokrzyskie (powiat buski, staszowski), woj. Lubelskie (powiat biłgorajski), woj. Kujawsko-pomorskie (powiat chełmiński)
CEL GŁÓWNY
Celem projektu jest wzrost jakości i dostępności usług administracyjnych istotnych dla prowadzenia działalności gospodarczej w Gminie Miasto Chełmno, Gminie Miasto Biłgoraj, Gminie Staszów, Gminie Busko-Zdrój, Gminie Miasto Sieradz, Gminie Wieluń oraz monitorowanie procesu ich świadczenia poprzez wdrożenie w JST rozwiązań poprawiających efektywność zarządzania usługami dziedzinowymi w obszarach podatków i opłat lokalnych oraz zarządzania nieruchomościami w okresie 10.09.2018 – 01.06.2010.
GRUPA DOCELOWA
- 6 JST: Gmina Miasto Chełmno, Gmina Miasto Biłgoraj, Gmina Staszów, Gmina Busko-Zdrój, Gmina Miasto Sieradz, Gmina Wieluń. jako beneficjenci przewidzianego w projekcie wsparcia dotyczącego jakości i dostępności usług administracyjnych istotnych dla prowadzenia działalności gospodarczej monitorowania procesu ich świadczenia poprzez wdrożenie w JST rozwiązań poprawiających efektywność zarządzania usługami dziedzinowymi w obszarach podatków i opłat lokalnych oraz zarządzania nieruchomościami
- 110 osób (71 K, 39 M) - pracowników tych jednostek zatrudnionych zgodnie z wymogami ustawy o pracownikach samorządowych jako beneficjenci przewidzianego w projekcie wsparcia dotyczącego doskonalenia kompetencji kadr.
Najważniejsze działania w ramach projektu obejmują:
- Wdrożenie system umożliwiającego elektronizację procesu obsługi podatkowej praz poprawę dostępności do informacji o sposobie załatwienia I przebiegu sprawy dla 5 JST
- Wdrożenie/modernizacja programów dziedzinowych z obszaru P I OPLOK dla 2 JST
- Wdrożenie/modernizacja programów dziedzinowych z obszaru ZN dla 3 JST
- Modernizacja bazy danych w zakresie P I OPLOK dla 1 JST
- Elektronizację procesu świadczenia usług przez nowe e-usługi w obszarze podatków i nieruchomości – razem 60 szt
- Podniesienie kompetencji kadr dla 6 JST (110 osób: 71K/39M) przez szkolenie z obszarów:
a) Podatków i opłat lokalnych
b) Zarządzania nieruchomościami
NAJWAŻNIEJSZE ZAKŁADANE WSKAŹNIKI:
Lp. | Wskaźniki projektu | Zakładana wartość docelowa |
1 | Liczba JST, które wdrożyły rozwiązania usprawniające pracę urzędu w obszarze obsługi podatkowej przedsiębiorców | 6 |
2 | Liczba JST, które wdrożyły rozwiązania usprawniające pracę urzędu w obszarze zarządzania nieruchomościami | 6 |
3 | Liczba uczestników szkoleń, którzy podnieśli kompetencje w zakresie obsługi klienta z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań IT w procesie świadczenia elektronicznych usług publicznych | 120 |
4 | Liczba JST, które wdrożyły po 10 nowych usług na platformie e-PUAP w obszarze obsługi podatkowej | 4 |
5 | Liczba JST, które wdrożyły po 5 nowych usług na platformie e-PUAP w obszarze nieruchomości | 4 |
6 | Liczba osób objętych szkoleniami/doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych | 110 |
7 | Liczba wdrożonych Miejskich Systemów Komunikacji Online | 5 |
8 | Liczba uruchomionych Punktów Potwierdzania Profili Zaufanych | 3 |
9 | Liczba wdrożonych programów/modułów dziedzinowych z obszaru zarządzania nieruchomościami | 3 |