Logo Gminy Busko-Zdrój

AKTUALNOŚCI

Tężnia solankowa o poranku
Zdjęcie Tężni nocą
Aleja Mickiewicza, zdjęcie nocą
previous arrow
next arrow
PlayPause

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Długosza w Dobrowodzie realizuje projekt pn. „Szkoła badaczy - Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Długosza w Dobrowodzie” współfinansowany w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027.

Dobrowoda plakat projektowy

Uczniowie i uczennice uczestniczą w:
ZAJĘCIACH EKOLOGICZNYCH: Zajęcia prowadzone są w atrakcyjny sposób łącząc wiedzę z geografii, fizyki, chemii, biologii. W ramach zajęć zaplanowano wycieczki regionalno-kulturoznawcze: m.in. warsztaty edukacyjne w Muzeum Archeologicznym w Wiślicy, wycieczka przyrodniczo geologiczna Bogucice-Grabowiec-Gacki, zwiedzanie skalnej ścieżki-Las Winiarski, wycieczka do Wieliczki, zoo w Krakowie ora do Muzeum Wsi Kieleckiej.
ZAJĘCIACH MATEMATYCZNO – FIZYCZNYCH: Celem zajęć jest przybliżenie dzieciom praktycznej wiedzy matematycznej jako sposobu radzenia sobie z rozwiązywaniem praktycznych problemów. W ramach zajęć zapanowano dwa konkursy z nagrodami (Mistrz Obliczeń liczbowych, Familiada matematyczna).
ZAJĘCIACH Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO: Celem zajęć z orientacji zawodowej jest wstępne zapoznanie uczniów z różnorodnością zawodów na rynku pracy, rozwijanie pozytywnej i proaktywnej postawy wobec pracy i edukacji oraz stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających poznawaniu i rozwijaniu zainteresowań oraz pasji. W ramach zajęć zaplanowano wycieczkę do Centrum edukacyjnego przy lotnisku Balice w Krakowie.
ZAJĘCIACH ZE SZTUKI UCZENIA SIĘ pn. DROGA DO SUKCESU: Uczniowie zdobywają wiedzę i umiejętności na temat istoty funkcjonowania pamięci, metod zapamiętywania, własnego stylu nauki, czynników wpływających na skuteczne uczenie się, ćwiczeń w zakresie gimnastyki mózgu, czynników ułatwiających i utrudniających koncentrację uwagi, technik uczenia się, właściwego gospodarowania czasem, wyznaczanie sobie celów, radzenia sobie ze stresem, treningu pisania i czytania a także umiejętnego korzystania z informacji.
ZAJĘCIACH ANTYDYSKRYMINACYJNYCH: Projekt zakłada działania z zakresu kształtowania postaw antydyskryminacyjnych. Działania przyczyniają się do budowania postaw społecznych opartych na tolerancji, wolności i szacunku do drugiej osoby.

W ramach projektu zaplanowano również zakup pomocy dydaktycznych, które są niezbędne do przeprowadzenia planowanych zajęć dodatkowych.

GRUPA DOCELOWA
Projekt skierowany jest do 22 uczniów i uczennic Szkoły w wieku szkolnym zgodnie z ustawą Prawo oświatowe, które zamieszkują teren gminy Busko-Zdrój, w całości tereny miejsko-wiejskie.

CELE PROJEKTU
Celem projektu jest podnoszenie jakości kształcenia podstawowego poprzez wzmocnienie oraz rozwijanie potencjału edukacyjno-wychowawczego 22 dzieci - 13 uczniów i 9 uczennic. Projekt przyczyni się do rozwijania kompetencji kluczowych uczestników i uczestniczek projektu, niezbędnych na rynku pracy w zakresie innowacyjności, przedsiębiorczości, pracy zespołowej, rozwiązywania problemów, matematycznych, nauk przyrodniczych, naukowo-technicznych, umiejętności uczenia się i kompetencji społecznych a także podnoszenia wiedzy o regionie.

EFEKTY, REZULTATY PROJEKTU
Projekt przyczyni się do wzrostu wiedzy i umiejętności minimum 20 uczniów i uczennic naszej Szkoły z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych; umiejętności uczenia się i komunikacyjnych umożliwiających uczniom podejmowanie dyskusji na tematy życia społecznego i zawodowego oraz umiejętności posługiwania się sprzętem komputerowym. Dodatkowo nastąpi poprawa relacji interpersonalnych wśród uczniów i uczennic, w tym rówieśniczych, rodzinnych i osobistych; podniesienie świadomości zachowań komunikacyjnych oraz wyposażenie ich w umiejętność słuchania, mówienia, porozumiewania się. Projekt przyczyni się również do nabycia umiejętności w zakresie radzenia sobie ze stresem oraz przygotuje dzieci do podjęcia trafnej decyzji dotyczącej wyboru ścieżki zawodowej. Bezpośrednim rezultatem projektu będzie nabycie przez minimum 20 uczniów i uczennic kompetencji wpisujących się w umiejętności podstawowe i przekrojowe, zgodne ze Zintegrowaną Strategią Umiejętności 2030.

WARTOŚĆ PROJEKTU - 88 170,00 PLN

WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKICH - 74 944, 50 PLN

TERMIN REALIZACJI PROJEKTU - od 01.04.2024 do 30.06.2025

#FunduszeEuropejskie